Comisia Europeană îşi reanalizează strategia privind promovarea biocombustibililor, după ce organizaţiile ecologiste au avertizat că o creştere a cererii de biodiesel ar putea duce la distrugerea de habitate naturale şi la creşterea preţurilor alimentelor.
Executivul Uniunii Europene (UE) a decis să-şi reanalizeze strategia privind promovarea biocombustibililor ca modalitate de combatere a încălzirii globale, recunoscând că nu a luat în calcul toate implicaţiile acestor politici, informează BBC şi EuObserver.
Stavros Dimas, comisarul european pentru Mediu, a anunţat că UE va regândi metodele prin care va încuraja producţia şi consumul de biocombustibil, după ce o serie de organizaţii ecologiste au atras atenţia că, în absenţa unor reglementări stricte, creşterea cererii europene de biodiesel va duce la distrugerea de habitate naturale deja ameninţate şi la accentuarea sărăciei în anumite zone ale lumii.
„Am constatat că problemele ecologice şi sociale generate de biocombustibil sunt mai mari decât credeam“, a recunoscut Dimas. El a precizat, totodată, că preferă ca UE să amâne atingerea obiectivului stabilit în martie 2007 pentru trecerea la biodiesel, decât să afecteze mediul. Conform acordului european din martie pentru combaterea încălzirii globale, UE s-a angajat ca, până în 2020, să introducă 10% combustibil bio în carburanţii auto.
Pericole ecologice şi sociale
Anunţul comisarului Dimas vine la o săptămână după avertismentul trimis Comisiei Europene de 17 organizaţii nonguvernamentale care au atras atenţia că lipsa unor reguli stricte la importul de biocombustibili ar putea duce la distrugerea de habitate naturale în ţări în curs de dezvoltare, fapt care se întâmplă deja în Indonezia, unde pădurea tropicală este tăiată pentru a face loc culturilor pentru biodiesel.
Mai mult, ONG-uri