Presate de clienţi şi de globalizare, casele de modă de lux devin populare. Sursa: ReutersSursa: Reuters
1 /.
Industria modei a început activităţile pentru anul 2008 cu prezentările colecţiilor pentru bărbaţide la Milano şi cu o serie de dezbaterilegate de schimbările profundeprin care trece branşa pentru a se adaptastilurilor de viaţă contemporane.
Experţii vorbesc deja despre o „reformare“a politicii marilor case de modă, în specialîn zona modei de lux, industrie carese confruntă, potrivit lui Jean-JacquesPicart, consilierul grupului LVMH, ceamai mare companie-conglomerat dinindustria produselor de lux din lume(cuprinde case de modă precum Fendi,Dior, Givenchy, sau Kenzo), cu câtevaprobleme noi. Printre acestea, atitudineapotenţialului client şi concurenţaserioasă reprezentată de produseleaduse pe piaţă de companii cum ar fiZara sau H&M.
Experţii în finanţe, maiimportanţi decât creatorii
Pentru multe dintre marile case demodă aceste schimbări reprezintă o importantă„pierdere de teren“ şi, implicit,de „libertate“, după cum estimează şirevista „Vogue“ în numărul său actual.„Libertatea creatorilor se dovedeşte a fitot mai mult o iluzie, ei fiind nevoiţisă-şi consulte mai degrabă experţii înfinanţe decât muzele“, scrie revista„Vogue“.
Fenomenul este generat atâtde „atitudinea clienţilor“, cât şi în„globalizarea pieţei“, explică experţii.„Clientul de astăzi, fiind mult maimobil şi mai dinamic decât cu câtevadecenii în urmă, este lipsit de răbdare“.Tehnica modernă face din client unmartor direct al „noutăţilor din modă“.Prin intermediul internetului, oricinepoate urmări o prezentare de modă întimp real.
Prezenţa starurilorinternaţionale în primele rânduri ladefilări atrage şi un număr mare depaparazzi, iar fotografiile acestora facimediat înconjurul lumii. Potrivit „Vogue“,„transmiterea on