Industria jocurilor pe calculator adoptă o nouă strategie: dacă este gratuit, jucătorii vor cheltui mai mult.
Electronic Arts, una dintre principalele companii producătoare de jocuri pe calculator din lume, şi-a propus să ofere jocuri gratis pentru a obţine banii jucătorilor, relatează ediţia online a International Herald Tribune.
Primul pas constă în distribuirea gratuită a unui joc prin internet.
Decât să piardă timp şi să cheltuie enorm pe vânzarea la bucată a unui joc, pe rafturile retailerilor, oficialii EA se bazează pe venituri generate din publicitatea online şi pe micile tranzacţii efectuate între jucători.
Şi cine ar fi crezut că asemenea tranzacţii aduc cel puţin un milion de dolari lunar în vistieria companiei?
Primul experiment de acest gen a început în urmă cu doi ani, în Coreea de Sud. Sud-coreenii au o cultură a jocurilor, iar distribuirea jocului FIFA gratuit, pe internet, aduce în prezent venituri de 1 milion de dolari lunar companiei Electronic Arts.
Cine cheltuie atâţia bani pe tricouri virtuale ale unor jucători? Cei aproape cinci milioane de coreeni abonaţi. Fanii jocului pot cumpara viteză, sau agilitate pentru fotbalistul lor virtual sau jampiere si incălţăminte.
Planurile actuale ale EA susţin crearea unui asemenea sistem de microtranzacţii în interiorul jocului Battlefield, adaptat la cerinţele şi preferinţele jucătorilor occidentali.
Seria jocului Battlefield s-a dovedit a fi un mare succes, cu un număr de 10 milioane de exemplare vândute în ultimii şase ani.