Fiecare loc de parcare din centrul Bucurestiului va fi platit, iar tarifele la suprafata vor fi mai mari decit cele din parcarile subterane, potrivit strategiei de parcare a Primariei Capitalei. Potrivit calculelor de fezabilitate facute o data cu proiectele de parteneriat public-privat, tarifele nu vor putea cobori sub un euro pe ora, fata de 1,5 lei cit sint stabilite acum. Oricum, nu va fi loc pentru toate masinile.
In prezent, 100.000 de masini sint parcate zilnic pe domeniul public in zona centrala a Capitalei, delimitata de inelul conturat de bulevardele Mihai Bravu si Vasile Milea. Aici exista doar 28.000 de locuri de parcare pe domeniul public, la care se vor adauga 9.000 de locuri construite in parcarile subterane. Strategia mai precizeaza ca toate parcarile de pe carosabil vor fi eliminate treptat.
In rest, masinile care stationeaza neregulamentar vor fi remorcate pe cheltuiala proprietarului. Actul normativ care va permite aceasta operatiune pe intregul teritoriu al Capitalei intra astazi pe ordinea de zi a Consiliului General.
Strategia de parcare stipuleaza clar intentia municipalitatii: sa descurajeze accesul masinilor prin centru. „Trotuarele si bordurile din zonele centrale au devenit locuri de parcare. Daca vom interzice parcarea masinilor pe trotuare si se va imbunatati designul lor, bucurestenii vor fi incurajati sa circule pe jos. In plus, mediul nu va mai fi atit de poluat“, se precizeaza in document.
Parcarea in centrul Capitalei va fi mai scumpa, iar in zonele marginase mai ieftina, pentru a-i descuraja pe soferi sa mai vina cu masina pina in centru. Parcarile din zona centrala vor fi delimitate de bariere fizice, ca de exemplu borne sau borduri inalte, pentru a preveni fizic orice parcare ilegala. Municipalitatea va realiza si spoturi publicitare care vor face reclama parcarilor subterane, sperind a