» Strategia de parcare in Capitala, pe termen mediu si lung, a costat 500.000 de euro.
» Proiectul de construire a 17 parcaje subterane a fost demarat in urma cu 3 ani, insa nu este gata nici un loc de parcare.
» Tariful pentru parcarea masinii va fi stabilit in urma licitatiilor, in functie de mai multe criterii.
Bucurestenii au o strategie de parcare, elaborata de municipalitate impreuna cu doua firme spaniole, deci la teorie stau bine, in schimb, pe teren situatia este aproape neschimbata.
Cele cateva mii de locuri de parcare amenajate de Primaria Capitalei si edilii de la sectoare nu sunt suficiente, avand in vedere cresterea exploziva a numarului de masini. Conform strategiei, peste 5 ani vom avea nevoie de 30.000 de noi locuri de parcare, iar peste 10 ani se va ajunge la 90.000. Pentru a satisface cererea, se impune construirea a aproximativ 9.000 de locuri de parcare in fiecare an. Primaria Capitalei are planuri marete, pe care le-a prezentat in repetate randuri, insa la practica sta ceva mai rau. Din cele 17 parcaje subterane de mari dimensiuni, cu peste 10.000 de locuri, pe care a anuntat inca din 2005 ca le va construi, nu este gata nici unul.
Strategie de ani de zile
Strategia prevede construirea a 17 parcaje subterane de mari dimensiuni in zonele aglomerate ale orasului. Proiectul a fost demarat in 2005 cu realizarea studiilor de fezabilitate, in 2006 a fost aprobat de consilierii generali, iar timp de un an a stat pe loc din cauza unor probleme legislative. In 2008 este posibil sa inceapa lucrarile la doua dintre parcaje, cel de la Gara de Nord si cel de la Piata Universitatii (in zona statuilor). Primele locuri de parcare vor fi disponibile abia peste un an si jumatate-doi, dupa cum a precizat Gh. Udriste, directorul Directiei Transporturi din Primaria Capitalei.
Cazul parcarii de la Gara de Nord es