La 41 de ani de la ultimul rol pe scena Naţionalului, actorul revine în forţă în „Eduard al III-lea“, de William Shakespeare.
Osală arhiplină, cu peste 1.000 de oameni, a aplaudat în picioare performanţa lui Ion Caramitru şi a celor peste 30 de actori în spectacolul „Eduard al III-lea“, de William Shakespeare, care a avut premiera sâmbătă seară la Teatrul Naţional din Bucureşti. La 41 de ani după ce l-a interpretat pe Romeo pe aceeaşi scenă (în „Romeo şi Julieta“, regia Val Mugur), directorul Naţionalului revine într-un rol titular în spectacolul montat de regizorul Alexandru Tocilescu, alături de actori precum Crina Mureşan, Şerban Ionescu, Daniel Badale sau Eusebiu Ştefănescu.
Memorabil în rolul lui Hamlet - într-un spectacol semnat tot de Tocilescu, care s-a jucat cu casa închisă la Bulandra, ani de-a rândul, începând din 1985 - Caramitru face din Eduard al IIIlea „un rege ciudat şi plin de surprize, pasional şi raţional deopotrivă, al cărui farmec subjugă la fel ca şi forţa armelor - un rege la apogeul majestăţii sale. Pentru că Ion Caramitru este sortit să joace regi“, apreciază criticul Alice Georgescu.
De aproape trei ani, de când conduce instituţia,Caramitru, unul dintre cei mai buni recitatori de poezie pe care-i avem, nu a mai fost la Naţional decât în această ipostază, într-un spectacol itinerant de poezie şi jazz, alături de Johnny Răducanu, "Dialoguri şi fantezii în jazz". El a fost distribuit însă în două spectacole importante la Bulandra.
Ultimul său rol este cel al regizorului în "Şase personaje în căutarea unui autor", de Luigi Pirandello, montat de Liviu Ciulei la Bulandra, în 2005. Acest spectacol, împreuna cu "Sorry", de Alexandr Galin, regizat în 2003 de Yuriy Kordonskyi, în care joacă rolul lui Iuri Zvonariov alături de Mariana Mihuţ, o extraordinară Inna Rassadina, sunt mari succese ale ultimi