Analistii estimeaza ca Facebook poate deveni inamicul numarul unu al site-urilor de recrutare online.
Cu peste 55 de milioane de persoane inscrise, Facebook devine o amenintare tot mai mare pentru companiile de recrutare online. Fie ca sunt studenti, sau absolventi, membrii site-ului sunt in primul rand usor de contactat, iar pentru a le cunoaste backround-ul este de ajuns ca acestia sa completeze, pe pagina principala a profilului, cateva randuri despre studiile urmate sau cariera pe care o doresc.
Site-urile de recrutare („jobboards”) incearca sa faca din Facebook un instrument de recrutare, respectand insa natura acestuia, destinat unei utilizari personale si ludice.
In loc de a afisa bannere publicitare, strategia adoptata de majoritatea companiilor de recrutare a fost de crea pe Facebook, grupuri dedicate gasirii unui loc de munca. Astfel, posibilitatea de a castiga mai multa vizibilitate si de a crea o relatie via Internet intre membri si recrutori, ofera companiilor de recrutare sansa de a stabili un prim contact cu potentialii candidati.
Facebook nu este insa singurul concurent al companiilor de recrutare. In acest fel, recrutorii trebuie sa ia in considerare si retele profesionale ca Viadeosau LinkedIn. Cele doua ofera posibilitatea de a descoperi tineri absolventi cu un profil bun, cat si obtinerea de mai multe informatii despre candidat.
Un recrutor, poate de asemenea la randul sau sa isi dezvolte propria retea intrand in contact cu alti experti. Cea mai intalnita metoda in acest sens ramane blogul, multi dintre consultantii in resurse umane admit ca aceasta modalitate poate aduce zilnic 4 sau chiar 5 candidaturi spontane. Totusi, la nivel de companii blogurile create de acestea sunt inca prea putin utilizate, exemplu fiind cele ale companiilor Dell sau General Motors.
O alta amenintare o reprezinta comunitatea Secon