Fiecare companie de transport aerian va avea pe aeroport o persoană responsabilă de informarea pasagerilor în legătură cu modificările intervenite în zborul aeronavelor.
Toate companiile aeriene vor face publice numele responsabililor săptămâna viitoare, a anunţat astăzi Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.
Orban s-a întâlnit astăzi cu reprezentanţii companiilor aeriene care operează pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, iar săptămâna aceasta urmează o întâlnire şi cu operatorii de pe Aeroportul Băneasa.
Zece companii aeriene au fost amendate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului în urma evenimentelor din decembrie, când mii de călători au stat zeci de ore pe aeroporturi, în urma anulării sau amânării unor curse aeriene.
Astfel, operatorii trebuiau să asigure cazare, masă şi băuturi răcoritoare, în funcţie de timpul de aşteptare; transportul dintre aeroport şi locul cazării; dreptul la două apeluri telefonice gratuite şi dreptul de a trimite gratuit mesaje prin telex, fax sau e-mail.
De asemenea, pasagerii trebuiau să poată alege rambursarea în termen de 7 zile a întregului cost al biletului, în cazul în care, din cauza întârzierii, zborul a devinit inutil.
(13:25)