Ministerul Comunicaţiilor intenţionează să introducă standardul OpenID pentru “eficientizarea activităţilor din domeniul e-Guvernării”.
Ministerul Comunicaţiilor intenţionează să introducă standardul OpenID pentru “eficientizarea activităţilor din domeniul e-Guvernării”. Este vorba de o tehnologie care permite accesarea paginilor de internet prin introducerea unui cod de identificare (ID) creat la un furnizor de servicii de garanţie de identitate(operator de telefonie sau instituţie de credit). Se elimină, astfel, obligativitatea unui cod de identificare şi a unei parole furnizate de o instituţie sau alta.
“Când accesezi o pagină web a unei primării şi vrei să depui o cerere sau vrei să achiţi un impozit sau o taxă, operatorul sau banca devine garant şi certifică autenticitatea persoanei prin intermediul unui cod de identificare”, a declarat la un seminar secretarul de stat în MCTI, Constantin Teodorescu.
“Furnizoare de garanţie de identitate sunt instituţiile care deţin informaţii şi posibilităţi de identificare a persoanei: băncile, respectiv operatorii de telefonie fixă şi mobilă. Pentru un abonament, cetăţeanul trebuie să îi prezinte operatorului actele locuinţei şi cartea de identitate”, a adăugat Teodorescu. De această tehnologii nu pot beneficia utilizatorii de telefonie mobilă cu cartele pre-paid, majoritari printre clienţii mobililor. Totuşi, există o soluţie şi pentru cartelişti. Să se prezinte la ghişeul operatorului, înarmat cu buletinul şI numărul de telefon, după cum ne-a declarat Teodorescu.
Vodafone, Orange, Cosmote, Telemobil şi Romtelecom, precum şi Bancpost şi-au exprimat intenţia de a introduce standardul OpenID pe piaţa românească. “Vodafone deja a efectuat o serie de teste, la fel şi Cosmote”, spune secretarul de stat.
Clienţii serviciilor pe bază de abonament reprezentau 34,8% din baza totală de clien