Trei dintre navele celei mai titrate companii de navigaţie din România, CNF Giurgiu NAV SA, al cărei acţionar majoritar este Petromservice, zac ancorate în aval de Portul Drobeta-Turnu- Severin. Sursa: Romeo Crîşmaru
De mai bine de patru luni, marinarii care asigură permanenţa la bord nu şi-au primit alocaţiile de hrană.
Giurgiu 6, Giurgiu 20 şi Filiaşi 10 stau la mal, cu rezervele de motorină pe sfârşite, undeva în apropierea Piciorului Podului lui Traian. La bordul acestora, echipaje de permanenţă formate din cel puţin câte trei marinari aşteaptă comenzi din partea armatorilor. Potrivit legii, căpitanul vasului împreună cu şeful mecanic şi un motorist nu au voie să părăsească nava şi trebuie să o păstreze în perfectă stare de funcţionare.
„Am ajuns milogii lor!“
Căpitanul fluvial Puiu Popescu este unul dintre cazurile disperate. Izolat pe vasul său, Giurgiu 6, acesta povesteşte chiar că între 15 şi 24 ianuarie 2008 a plecat cu un alt vas până la Moldova Veche şi, cât a durat descărcarea cărbunelui din şlepuri, a cerut mâncare şefului de port de acolo.
„I-am ajutat cu mâncare, am vorbit cu primarul şi acesta le-a adus câte ceva. Mi-a părut rău de ei, sunt marinari ca şi mine“, confirmă Ştefan Mutaşcu, şeful Portului Moldova Veche. Puiu Popescu este din Giurgiu, are 58 de ani şi de la 27 de ani este căpitan fluvial.
Are la activ peste 200 de îmbarcări, iar din 2006, a ajuns angajatul Giurgiu NAV. Din 4 octombrie 2007, ultima zi în care nava a făcut un transport, marinarul stă la bordul navei.
Acompaniat de mecanicul-şef şi de un motorist, Puiu Popescu aşteaptă alocaţia de hrană, care nu mai vine. Pentru fiecare zi, el trebuia să primească o alocaţie de hrană de 25 de lei, conform contractului de muncă.
Datorie de 6.200 de lei
După un calcul minuţios al