Dacă doriţi să începeţi un business cu o investiţie minimă, pus deja la punct de oamenii de afaceri, puteţi opta pentru o franciză în alimentaţie. Sursa: Codrin Prisecaru
Cu 5.000 de euro şi un spaţiu de 8-12 metri pătraţi vă puteţi deschide, în cel mult două luni, un laborator de făcut gogoşi, pateuri sau pizza, potrivit lui Răzvan Blid, preşedintele Asociaţiei Reţelelor de Francize din România.
Sistemul de franciză, prin care un întreprinzător cumpără un brand şi un concept de afacere verificat, este la mare căutare în prezent în România. Afacerile în franciză vor creşte cu peste 20% în acest an, de la 1,23 miliarde de euro anul trecut, după cum a estimat Răzvan Blid, ieri, în conferinţa de lansare a expoziţiei RoFrancize.
„Ana Pan“ se extinde în franciză
Numărul de francize care operau la finele lui 2007 pe piaţa autohtonă este de 363, din care cea mai mare parte (235) sunt din domeniul distribuţiei şi retailului: modă, accesorii, cosmetice şi produse electronice. Cea mai dezvoltată franciză din România este o afacere din alimentaţie: Fornetti, care are peste 700 de unităţi. Pe locul doi se situează Rodipet, cu 630 de chioşcuri, urmată de cele 125 de magazine ale Romstal.
Noutăţile acestui an vor fi intrarea pe piaţă a Burger King, principalul competitor internaţional al McDonald’s, precum şi extinderea în franciză a mărcilor româneşti Ana Pan (pâine şi produse de patiserie) şi Twister, parte a distribuitorului IT&C Tornado Sistems, potrivit reprezentantului Asocia- ţiei Reţelelor de Francize.