Un singur produs, un singur serviciu, o afacere care se concentreaza in jurul unei singure idei - cu cat mai originala, cu atat mai bine. Cum poate ajuta concentrarea de nisa un business?
Sandwich-uri cu branza, hamburgeri, paste sau alte specialitati...Desi pare putin, un singur produs bine ales poate aduce milioane de dolari, scrie Entrepreneur.com. Judecand dupa numarul de restaurante de nisa, inclinam sa dam dreptate retetelor clasice de business devenite acum succese mondiale: McDonalds, Burger King, KFC, Pizza Hut, Dunkin'Donuts.
Competitia a devenit si mai acerba in ultimii ani, prin eforturile de a atrage cat mai multi clienti care prefera originalul, ineditul, exoticul sau pur si simplu faptul ca pot gasi, in numeroase variante, acelasi produs: clatite, cartofi prajiti belgieni, chiar si cereale si meniuri bazate numai pe cereale, fructe etc
Un “comeback” care merita toata atentia sunt macaroanele cu branza, reteta clasica si de efect. “Strangem cozi de toate varstele, de la 1 la 100 de ani”, a afirmat, pentru revista Entrepreneur, Sarita Ekya, co-fondator S'Mac, New York, adaugand ca tehnica “word-of-mouth” functioneaza de minune pentru majoritatea clientilor.
Desi nu s-au facut pana acum cercetari ample in industria restaurantelor, vice-presedintele National Restaurant Association, Hudson Riehle, se astepta ca vanzarile din industrie sa atinga pragul de 537 miliarde de dolari. “Piata a crescut progresiv si va continua sa creasca, e inevitabila aparitia de noi afaceri de nisa”, considera Riehle.
Acesta sustine ca cele mai mari cresteri vor fi asigurate de produsele simple ca cerealele sau branza, care se vor integra foarte bine pe aceasta piata in crestere. “Ce e vechi devine iarasi nou, ca de exemplu “grilled cheese”, o mancare simpla si populara care poate fi preparata in diverse combinatii care sigur atrage si cei mai pre