Controlul, demarat in urma cu aproximativ o saptamina, urmareste modul in care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a respectat prevederile care obliga ca firma Bechtel sa fie platita de abia dupa ce lucrarile sint verificate de consultantul angajat de stat, respectiv de catre firma franceza Scetauroute.
„Verificarea Corpului de Control este tehnica si va fi controlata in principal existenta tuturor avizelor pentru platile facute firmei americane. Controlul va dura aproximativ o luna“, a spus ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Acesta a adaugat ca Marian Gabriel Stefanescu, seful Corpului de Control, a extins aria verificarii la intregul contract. Surse oficiale din minister afirma ca Ludovic Orban s-a sesizat in urma mai multor anchete de presa referitoare la derularea contractului cu Bechtel.
In primavara anului trecut, CNADNR a dispus ca Bechtel sa primeasca 75% din bani fara nici o verificare prealabila de calitate a lucrarilor, iar in luna iunie Scetauroute a primit din nou o dispozitie similara. Potrivit notei redate in facsimil (foto), CNADNR a ordonat Scetauroute sa avizeze la plata 95% dintre sumele cuvenite firmei americane pentru turnarea pilelor de beton.
Stiindu-se cu banii ca si incasati, lui Bechtel nu i-a mai pasat de calitatea lucrarilor care le face. „Testele efectuate la pilotii executati combinat, fara tubulatura de protectie, au indicat o gituire a betonului“, spune Scetauroute in raportul sau lunar, din octombrie 2007.
Plata firmei Bechtel fara acordul consultantului este justificata de seful CNADNR, Mihai Grecu, prin faptul ca firma franceza, care nu lucreaza simbata sau duminica, are un ritm de lucru mult mai lent decit cel al americanilor, care ar lucra non-stop.
Cotidianul Controlul, demarat in urma cu aproximativ o saptamina, urmareste mod