Hyundai Santa Fe, Nissan X-Trail şi Ssang Yong Kyron îmbină dezideratele maşinii offroad moderne. Botezate de americani Sport Utility Vehicles, în locul învechitelor denumiri "vehicule de Hyundai Santa Fe, Nissan X-Trail şi Ssang Yong Kyron îmbină dezideratele maşinii offroad moderne.
Botezate de americani Sport Utility Vehicles, în locul învechitelor denumiri "vehicule de teren" sau "maşini 4x4, împărţite pe numeroase categorii şi adaptate la necesităţile cotidiene, aceste modele devin tot mai populare pe străzile din România.
Contrar aşteptărilor, nu doar românii potenţi financiar au devenit clienţi, adoptând SUV-urile ca maşini de familie, în detrimentul clasicei limuzine break, eterna maşină dedicată familiei. Datorită succesului repurtat, SUV-urile sunt preferate în detrimentul monovolumelor sau berlinelor de clasă medie şi mare, după cum o arată cifrele APIA pe 2007.
În topul autoturismelor de la noi, SUV-urile ocupă un onorant loc trei, în urma autoturismelor de oraş şi a celor compacte. Deşi SUV-urile nu sunt chiar ieftine, preţul acestora nu incomodează deloc cumpărătorul român. În alte state europene, acest tip de maşină nu este atât de vândut, însă la noi nu contezi dacă nu ai în garaj şi un asemenea exemplar. Drept urmare, şi pentru 2008, analiştii aşteptă o creştere a vânzărilor pe acest segment auto, aceştia preconizând 20.000 de unităţi comercializate până la sfârşitul acestui an.
Hyundai, lider autoritar la SUV-uri în România
Dacă tot se află la putere, am hotărât să testăm trei modele care fac parte din clasa SUV-urilor. Dacă scopul este acelaşi, adică o maşină care să facă faţă în teren accidentat, dar şi pe şosea, mijloacele au fost abordate diferit de cei trei producători auto.
Hyundai Santa Fe este în prezent al doilea cel mai bine vândut SUV, după fratele Tucson. SUV-urile Hyundai a