Transportatorii rutieri, atât cei de persoane, cât şi cei de mărfuri, şi-ar putea înceta activitatea la începutul lunii aprilie dacă ministrul transporturilor, Ludovic Orban, nu semnează astăzi protocolul propus de reprezentanţii asociaţiilor patronale. Sursa: EVZ Foto
Printre revendicările transportatorilor se numără: eliminarea plăţii rovinietei pentru drumurile naţionale şi a restricţiilor de circulaţie a camioanelor, numirea reprezentanţilor asociaţiilor patronale din transporturi în consiliile de administraţie ale organismelor subordonate Ministerului Transporturilor şi anularea taxei de înmatriculare pentru camioane Euro 4 şi Euro 5.
Romeo Medar, vicepreşedinte al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri, a declarat că, în prezent, 60% din infrastructura rutieră este sub normele tehnice de funcţionare, ceea ce limitează viteza la doar 30 de kilometri pe oră, cu 50 mai puţin decât media europeană. Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), spune că starea proastă a drumurilor se datorează „acordului“ tacit existent între firmele de construcţii şi „buzunarul guvernanţilor“.
Referitor la cererea preşedintelui Traian Băsescu de a anula prin ordonanţă de urgenţă taxa de primă înmatriculare, Hagiu a declarat că măsura vine prea târziu şi că nu reprezintă decât o altă „suliţă“ a preşedintelui în lupta cu actualul guvern. „Este politicianism ieftin. Nu trebuie să aştepţi un an şi jumătate de frământări, timp în care taxa s-a încasat, pentru a o anula“, a arătat preşedintele FORT.