Membrii CNA au atentionat, in ultima sedinta a consiliului, ca unele posturi au inceput campania electorala mai devreme de termenul stabilit oficial. Ei au precizat ca intentioneaza sa trimta o recomandare, in acest sens, radiodifuzorilor prin care sa le ceara sa abordeze temele politice strict din punct de vedere jurnalistic, si nu ca o modalitate de promovare pentru candidati, respectand, in acelasi timp, pluralismul politic.
"Promovarea candidatior in afara campaniei oficiale si legale poate fi taxata de catre CNA drept publicitate electorala", a aratat Rasvan Popescu, presedintele CNA, insistand pe ideea ca "toate dezbaterile care se desfasoara in acest moment si in care participa deputati sau primari trebuie sa fie abordate intr-o cheie jurnalistica, cu puncte de vedere pro si contra, cu oameni aflati fata in fata, si intr-un context al pluralismului politic".
In acest sens, Codul audiovizual privind reflectarea pluralismului politic in audiovizual spune ca: "în programele de stiri, inclusiv stirile sportive, din timpul total destinat exprimarii oamenilor politici, radiodifuzorii vor aloca un procent de 60% reprezentantilor puterii (senatori, deputati, reprezentanti ai administratiei publice centrale si locale) si, respectiv, un procent de 40% opozitiei parlamentare, parlamentarilor independenti si partidelor politice neparlamentare, precum si reprezentantilor locali ai acestora".
Pe de alta parte, membrii Consiliului spun ca este dificil de monitorizat respectarea rapotului - 60% putere vs. 40% opozitie - avand in vedere configuratia actuala de pe scena politica unde puterea reprezinta 20% prin PNL si UDMR, iar opozitia este reprezentata in procent de 80% de PSD, PRM, PC si PD-L.
De aceea, membrii CNA au luat in calcul si o posibila schimbare a sistemului de monitorizare a pluralismului politic. Dan Grigore a propus