Firmele de produse alimentare româneşti caută o breşă pe piaţa spaniolă la Salonul Internaţional Alimentaria. Între 10 şi 14 martie, la Barcelona, Salonul Internaţional de alimente Firmele de produse alimentare româneşti caută o breşă pe piaţa spaniolă la Salonul Internaţional Alimentaria.
Între 10 şi 14 martie, la Barcelona, Salonul Internaţional de alimente şi băuturi Alimentaria 2008 a reunit peste 1.500 de firme, de pe cinci continente. În pavilionul românesc au fost prezente 17 companii.
Românii au creat o atmosferă specific românească, cu rafturi pline cu zacuscă, murături, preparate din carne, cârnaţi, cozonaci, eugenii sau vinuri. Din toate se putea gusta, spre fericirea trecătorilor pofticioşi, dar şi a eventualilor clienţi.
Datorită comunităţii mari de români din Spania, piaţa iberică a devenit atractivă pentru firmele de produse alimentare din ţară. "Mai ales când vine vorba de cârnaţi, tobă şi alte mezeluri", susţine Valentin Vasiliu de la Caroli Foods.
"Chiar dacă se fabrică mezeluri şi în Spania, nu se compară cu cele din România", adaugă Vasiliu. Cramele Odobeşti, aflate la primul contact cu piaţa spaniolă, au obţinut comenzi directe. "Vrem să facem vizibil vinul românesc pe piaţa spaniolă, mare consumatoare de vin", ne-a spus Lucian Neacşu.
Exporturi mai mari
Dintre dulciuri, cele mai apreciate au fost eugeniile. "Sunt căutate cele cu cremă de lămâie sau căpşuni, nu Eugenia clasică, aceea care le place românilor", explică Dan Zafiu, de la firma Dobrogea Grup. Chiar dacă în Spania preţul produselor poate ajunge de trei ori mai mare faţă de cel din ţară, din cauza costurilor adiacente, "în 2007, s-a dublat valoarea vânzărilor către firmele din Spania", afirmă Camelia Mugea, reprezentantul companiei Natex, deja prezentă pe piaţa spaniolă de peste trei ani.