Peste 8.000 de angajaţi ai uzinei Dacia Renault au intrat în această dimineaţă în grevă generală pe termen nelimitat. Muncitorii sunt nemulţumiţi de faptul că administraţia fabricii nu a oferit creşterea salarială pe care aceştia o ceruseră. Ei doresc o majorare salarială de 550 de lei, care să fie acordată în două tranşe, 350 de lei de la 1 ianuarie 2008 şi 200 de lei de la 1 iunie 2008. În urma unei serii de negocieri, oferta patronatului a fost de doar 118 lei. Mişcarea de protest a angajaţilor costă Dacia cel puţin 10,5 milioane de euro în fiecare zi. Sursa: Codrin Prisecaru Nicolae Pavelescu, liderul sindical al Automobile Dacia, a declarat că aproximativ 85 la sută dintre angajaţii companiei sunt în grevă generală şi că oamenii nu fac decât să îşi ceară drepturile cuvenite în urma creşterii producţiei şi a profitului uzinei Dacia.
De asemenea, sindicaliştii mai doresc majorarea primelor de Paşte şi Crăciun până la 50% din salariul mediu brut şi a primei de vacanţă până la echivalentul unui salariu mediu brut. Pe 14 martie, peste patru mii de angajaţi ai Uzinei Dacia au fost în grevă de avertisment două ore.
„Media salariilor de la Dacia este peste media pe economie, pe industrie, pe ramură. Cererile sindicatului nu sunt realiste“, au transmis şi oficialii Dacia, care au precizat că vor retrage ultima ofertă de creştere a salariilor dacă astăzi se va intra în grevă, a spus Pavelescu la sfârşitul săptămânii trecute.
Mişcarea de protest a angajaţilor şi oprirea producţiei de automobile va costa Dacia cel puţin 10,5 milioane de euro în fiecare zi, la un preţ mediu al autovehiculelor de 8.000 de euro.
La Piteşti se produc zilnic 1.300 de autovehicule, jumătate fiind din modelul berlină. La aceste pierderi trebuie adăugate piesele şi subansamblele, de alte câteva milioane, şi penalizările comenzilor neonorate