Firma lui Costel Casuneanu si cea a lui Florian Busca repara calea de rulare a aeronavelor de pe pista 2, dar testele arata ca lucrarile sint de proasta calitate. MAE confirma ca Air Force One va ateriza pe Otopeni. Optiunile de aterizare sint insa limitate de intirzierea lucrarilor la pista numarul 2.
Lucrarile de reparare a pistei 2 a Aeroportului International ,,Henri Coanda’’ Bucuresti (AIHCB) vor costa de 15 ori mai mult decit suma de 3,9 milioane de euro convenita initial, a declarat ieri senatorul democrat Radu Berceanu, fost ministru al Transporturilor. Firmele Pa&Co si Romprest au cistigat contractul de reparare in februarie 2007. Contractul semnat cu acestea a prevazut efectuarea lucrarilor in sase luni, insa dupa un an nu a fost terminata nici macar repararea unei treimi din pista.
„La mai bine de un an de la momentul cistigarii licitatiei nu s-a finalizat reparatia, ceea ce este de neacceptat. Se discuta marirea contractului la 60 de milioane de euro, de la 3,9 milioane“, a acuzat fostul ministru.
Pa&Co, firma detinuta de omul de afaceri Costel Casuneanu, si Romprest, firma infiintata si administrata de Florian Busca, unul dintre finii lui Miron Mitrea, fost ministru al Transporturilor, au fost numite de Radu Berceanu drept „prim-ministeriale“, fiind in gratiile actualei conduceri a Ministerului Transporturilor.
In replica, la spusele acestuia, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, afirma ca Pa&Co nu va primi bani in plus, va fi schimbata solutia tehnica si va avea loc o noua licitatie. „Nu voi cere bani in plus“, afirma si Costel Casuneanu.
Repararea pistei 2 a inceput prin efectuarea lucrarilor pe o treime din aceasta, astfel incit pe celelalte doua treimi sa poata ateriza si decola avioane de dimensiuni mai mici. Situatia este critica deoarece pista, aflata in reparatie in proportie de 3