Cu ocazia Summitului NATO de la Bucureşti, la care se va aborda şi problema securităţii energetice, companiile petroliere din România au găsit un bun prilej pentru a-şi face reclamă. Sursa: Reuters
Recurgând la o suită de sponsorizări,cele mai puternice firme de pe piaţacarburanţilor - Petrom şi Rompetrol -îşi vor asocia numele cu un evenimentla care vor participa şefi de stat din ţăriîn care activează coloşi energeticiprecum Exxon Mobile (SUA), Shell(Marea Britanie) sau Gazprom (Rusia).
Sponsorizări cu canistra
Cele 500 de limuzine Ford şiMercedes destinate şefilor de stat şiminiştrilor din ţările participante laSummitul NATO din 2-4 aprilie vorcircula prin Bucureşti cu carburanţiidonaţi de Petrom. „Am fost contactaţiîn vederea unei sponsorizări, căreiai-am dat curs. Este vorba de 60.000 delitri de carburanţi, adică un volumsuficient de mare ca să asigurenecesarul pentru toate autovehiculeleutilizate de Ministerul de Externe“,confirmă reprezentanţii Petrom.
Faptul că Petrom va umple rezervoarele„oficiale“ va da ocazia companieisă apară pe toate afişele de prezentarea summitului, din Bucureşti şi sălilede conferinţe. Sponsorizarea va fi deaproximativ 612.000 de euro, iar pentrufiecare autoturism oficial au fost alocaţi,în medie, 120 de litri de carburanţipentru perioada summitului.
Compania Rompetrol a făcut tot uncontract de sponsorizare, semnat însăcu Jandarmeria Română. „În ianuarie2008 am încheiat un contract cujandarmeria prin care am livrat bonurivalorice care vor fi utilizate în perioadasummitului“, ne-au spus reprezentanţii companiei. Valoarea bonurilor ardepăşi 50.000 de euro.
Benzinăriile-supermarket
În altă ordine de idei, companiile petrolierenu se aşteaptă la modificări majoreale profiturilor pe perioada summitului.Deşi mulţi bucureşteni vor părăsiCapitala în drumul s