Industria online din Romania se concentreaza in jurul anumitor personaje, poli de putere din .ro. Piata a inceput sa evolueze, iar relatiile dintre acesti jucatori par sa fie din ce in ce mai complicate. Conform estimarilor, bugetele de publicitate pe internet au atins suma de aproximativ opt milioane de euro, urmand ca in 2008 sa creasca cu 50%.
In ultimii ani, pe piata online s-au remarcat cativa jucatori, pioneri ai internetului autohton, care au incercat inca din 1998 sa dezvolte in Romania ceea ce in strainatate este deja o industrie profitabila. Ei sunt cei care au ajutat industria din .ro sa faca primii pasi.
Estimarile sunt optimiste: anul acesta, bugetele de publicitate atrase de platformele online vor creste cu 50%. Daca termenul „mogul" poate fi folosit lejer in industria de media traditionala, pentru ca se poate vorbi de o relatie directa intre audienta si profit, in online acesta ar putea suna tendentios.
Printre „vedetele" care au pus pe roate afaceri profitabile in internetul romanesc se numara Orlando Nicoara, Val Voicu, Vlad Stan sau Dorin Gheonea. Interesant este ca unele afaceri ale acestor nume ajung sa se intersecteze. Si asta pentru ca industria online nu a ajuns inca la maturitate si pentru ca multi dintre ei au fost colegi in firme care au pus bazele internetului.
Un exemplu de „mogul din .ro" este Orlando Nicoara, cel care conduce Mediapro Interactiv, divizia de internet a trustului Mediapro. Istoria lui a inceput la Netbridge, membra a grupului american de investitii NCH Broadhurst, unde a fost director de dezvoltare. Aici, Orlando a pus bazele primei regii de publicitate online, Boom (NetBridge). Acum doi ani a lasat totul pentru familia Pro.
Integral in Adevarul. Industria online din Romania se concentreaza in jurul anumitor personaje, poli de putere din .ro. Piata a inceput sa evo