Romania este al cincilea stat membru al Uniunii Europene, intr-un top in care criteriul a fost discrepanta dintre preturile practicate de banci pentru serviciile prestate, conform datelor dintr-un raport al Bancii Mondiale, Capgemini, ING si Asociatia Europeana de Management si Marketing Financiare (EFMA).
Discrepanta preturilor din segmentul de retail bancar a fost calculat la 46%, procent cu care Romania ocupa locul V in topul tarilor din Uniunea Europeana, dupa Danemarca (154%), Irlanda (51%), Spania (50%) si Slovacia (47%).
"Retailul este inca o afacere nationala si am analizat discrepanta dintre preturile practicate la nivel de tara. Discrepantele sunt, in general, asociate cu piete in care ritmul schimbarilor este rapid, precum in Spania si Irlanda in zona euro, Danemarca, Romania si Slovacia, in afara zonei euro, sau China si India in Asia-Pacific", arata raportul.
In 2008, 40% din veniturile aferente serviciilor prestate de bancile romanesti vor fi obtinute din administrarea de conturi, 32% din plati, 27% din tarifele percepute in urma utilizarii numerarului, iar 1% din diverse operatiuni exceptionale efectuate de angajatii institutiilor de credit, precum oprirea unor plati.
In statele membre UE care nu au adoptat euro, 20% din aceste venituri provin din administrarea de conturi, 16% din utilizarea de numerar, 9% din operatiuni exceptionale. Cea mai mare pondere in venituri din servicii bancare, de 55%, va fi reprezentata de platile efectuate de clientii bancilor.
Romania este al cincilea stat membru al Uniunii Europene, intr-un top in care criteriul a fost discrepanta dintre preturile practicate de banci pentru serviciile prestate, conform datelor dintr-un raport al Bancii Mondiale, Capgemini, ING si Asociatia Europeana de Management si Marketing Financiare (EFMA).
Discrepanta pret