„Efectul O2” – aşa a fost denumită, la momentul respectiv, de către presa americană, intenţia binecunoscutei realizatoare de showuri de televiziune Oprah de a intra în dezbaterea politică susţinând candidatura senatorului de culoare Barack Obama. În vreme ce influenţa pe care a avut-o intervenţia lui Oprah asupra eventualilor votanţi ai lui Obama este deocamdată necunatificabilă, devine din ce în ce mai limpede că Obama o trage în jos pe Oprah, notează publicaţia LATimes.
Oprah Winfrey s-a bucurat de o lungă perioadă de imensă popularitate în America, încă de când a început să facă show-ul care a şi consacrat-o, şi care-i poartă numele, în 1986. Într-un sondaj de opinie efectuat de Fox News/Opinion Dynamics în 2003, 60% dintre cei inetrvievaţi au fost de părere că Oprah este o femeie mai puternică decât Hillary Clinton, care a obţinut doar 28%. În urmă cu 14 luni, un sondaj Gallup/USA Today a relevat că 74% dintre americani au o părere favorabilă faţă de Oprah. După care, Oprah s-a decis să îl susţină pe Obama. Costas Panagopoulos, profesor de ştiinţă politică la Fordham University din New York, susţine că această mişcare a reuşit să o doboare pe Oprah de pe pedestalul pe care se afla. Panagopoulos susţine că vedeta a plătit cu propria popularitate faptul că a intrat în politică, şi mai ales alături de senatorul Barack Obama. În luna august a anului trecut, la doar trei luni după ce şi-a anunţat sprijinul pentru Obama, popularitatea lui Oprah scăzuse la 61%. În Octombrie, starul a anunţat că va merge în campanie cu Obama, intenţie pusă cu mare succes şi multă publicitate în practică. La 10 zile după aceasta, popularitatea ei scăzuse deja la 55%, un semnal clar din partea americanilor. Nu este deci e mirare, notează publicaţia americană, că zilele acestea, Oprah nu se mai afişează la fel de mult alături de senatorul cu ambiţii prezidenţiale. (A.I.)
„Efe