» Metrorex are nevoie de 22 de milioane de euro pentru a pune in functiune metroul din Bucurestii Noi.
» In doi ani, ar putea fi gata tronsonul 1 Mai-Bazilescu, urmand ca lucrarile sa fie continuate intre Zarea si Laromet.
» Finalizarea proiectului a fost intarziata din cauza lipsei de finantare din partea autoritatilor.
Locuitorii din cartierul Bucurestii Noi ar putea avea metrou intre 1 Mai si Parcul Bazilescu peste doi ani, daca Metrorex ar obtine finantarea necesara continuarii lucrarilor incepute in 1989. Deocamdata, Metrorex a reusit sa obtina doar fondurile necesare pentru a continua lucrarile din Bucurestii Noi, dar nu si pentru a le finaliza si a pune in functiune noul tronson. Oamenii au observat ca se tot lucreaza de cativa ani, insa santierul nu va avea deocamdata o finalitate practica pentru ei. Pentru ca este vorba de foarte multi bani, Metrorex nu isi poate permite deocamdata sa finalizeze metroul din Bucurestii Noi.
Legatura Gara de Nord-Laromet
Inceputa in 1989, magistrala IV de metrou a fost proiectata sa faca legatura intre Gara de Nord si Laromet, pe o lungime totala de 6 km, cu sapte statii: Gara de Nord, Basarab, Grivita, 1 Mai, Pajura, Bazilescu si Laromet. In urma cu opt ani, s-a finalizat tronsonul Gara de Nord 2-1Mai, in lungime de 3,3 km si au continuat lucrarile de executie la constructiile subterane pe tronsonul 1 Mai-Zarea. Constructorii au reusit sa termine structura statiei Pajura, tunelul de la Zarea pana la Podul Constanta si tunelul de la statia 1 Mai la zona Bucegi. Valoarea lucrarilor executate se ridica la 24,5 milioane de euro. In prezent, se lucreaza la definitivarea structurii statiei Bazilescu si la galeriile care subtraverseaza apeductele Rosu si Arcuda. "Este o lucrare deosebita din punctul de vedere al tehnologiei de executie. Se aplica metoda «tevilor infipte», tehnologie unicat in Rom