Agenţia pentru Standarde Alimentare din Marea Britanie (FSA) a publicat un document detaliat prin care acordă consultanţă companiilor din industria alimentară care au diferende cu Uniunea Europeană în ceea ce priveşte siguranţa din acest domeniu.
Agenţia pentru Standarde Alimentare din Marea Britanie (FSA) a publicat un document detaliat prin care acordă consultanţă companiilor din industria alimentară care au diferende cu Uniunea Europeană în ceea ce priveşte siguranţa din acest domeniu.
Mai exact, materialul oferă explicaţii detaliate ale legilor, oferă modalităţi de rezolvare a problemelor, dar şi procedeele prin care acestea se pot soluţiona cu autorităţile sau instituţiile abilitate. De asemenea, tot în respectivul ghid, consumatorii vor fi sfătuiţi să nu intre în conflicte cu autorităţile locale atunci cînd fac o plîngere şi nu primesc un răspuns imediat. FSA îi îndrumă pe cei care au de făcut o reclamaţie să se adreseze autorităţilor locale, pentru a fi siguri că sînt în concordanţă cu regulamentul. Actul mai cuprinde şi o secţiune în cadrul căreia sînt discutate toate aspectele regulamentului, dar şi un glosar cu termonologia relevantă.
Ghidul clarifică diferenţa dintre comunicarea comercială şi noncomercială şi specifică faptul că regulamentul va fi aplicat numai în ceea ce priveşte plîngerile făcute din punct de vedere comercial. Astfel, în această categorie se vor încadra reclamele în formă tipărită, cele de pe internet sau pe mail, promoţiile în formă tipărită în media, cele din supermarketuri sau magazine, cataloage online sau în formă materială, cu menţiunea că lista poate suferi modificări în orice moment.
Consumatorii sînt îndrumaţi de asemenea cum trebuie să procedeze în cazul reclamaţiilor care vizează probleme de sănătate cauzate de profilul nutriţional, dar şi procedurile pe care trebuie