Benzinarii se bat pentru un loc pe Autostrada Soarelui. Sursa: Reuters
Autostrada Soarelui va avea benzinării la iarnă. Drumul către mare va avea, peste şase luni, câte cinci benzinării pe fiecare sens de mers şi, măcar din acest punct de vedere, nu va mai avea imaginea unui drum părăsit.
Doar cinci din şase companii petroliere cu cote de piaţă semnificative în România au depus până la data-limită oferte pentru licitaţia care va fi organizată de Ministerul Transporturilor pentru construcţia de benzinării pe Autostrada Bucureşti-Constanţa.
După ce au deschis peste 2.000 de staţii de alimentare în toată ţara, benzinarii vor licita pentru prezenţa pe ultima „nişă de piaţă“ pe care nu activează.
Din concesionarea spaţiilor necesare construcţiei de benzinării pe acest traseu, statul va câştiga în total 53 de milioane de euro, iar investiţia minimă a companiilor într-o benzinărie este de circa 1,5 milioane de euro.
Rompetrol, Petrom, OMV, MOL şi Agip vor fi companiile care vor încerca să câştige potul cel mare. Potrivit contractului de concesiune, nu există o limită superioară a numărului de benzinării ce ar putea fi adjudecate de o singură companie, ceea ce înseamnă că un singur jucător poate alimenta toată autostrada.
Constantin Tampiza, preşedintele Lukoil România, crede că „ministerul a impus condiţii ineficiente pentru companii, deoarece trebuie investit în staţie, în teren, iar apoi toată investiţia ajunge în proprietatea statului“.
Potrivit anunţului de licitaţie, durata maximă a contractului este de 29 de ani.
„Pentru Lukoil nu esteo afacere eficientă“
Tampiza spune că o altă piedică pentru această licitaţie a fost documentaţia stufoasă. „În afară de asta, pe autostradă vânzările sunt mici, iar investiţia poate fi recuperată în aproximativ 15 ani