O ieşire la iarbă verde nu costă mai mult de 200 de lei, iar cele mai multe dintre articolele achiziţionate pot fi folosite pentru mai mulţi ani. Sursa: Razvan ValcaneantuSursa: Andrei SpiracheSursa: Andrei SpiracheSursa: Vlad StănescuSursa: Mediafax Foto
1 /.
Sărbătoarea muncitorească de 1 Mai a dat startul ieşirilor la grătar. De acum şi până în toamnă, românii vor demonstra cel puţin la fiecare sfârşit de săptămână că s-au îndrăgostit iremediabil de sfârâitul cărnii pe plită. „Este un comportament occidental. Se atinge un apogeu al consumului în perioadele de libere şi în vacanţă“, consideră Mihai Vişan, vicepreşedintele Asociaţiei Române a Cărnii.
Costurile reduse ale pregătirii acestei ieşiri fac din „grătar“ una dintre cele mai accesibile distracţii. Per total, o ieşire la iarbă verde nu costă familia mai mult de 200 de lei, iar cele mai multe dintre articolele achiziţionate pot fi folosite pentru mai mulţi ani. Niciodată până acum vânzările de articole destinate acestei distracţii nu au fost atât de mari.
Caserolele cu mici şi cârnaţi, dar şi berea, se vând ca pâinea caldă. În lanţul Carrefour de exemplu, vânzările de articole specifice ieşirii la grătar au crescut cu 150% în perioada din jurul Paştelui, faţă de anul trecut. „Ritmul de creştere a vânzărilor ne-a luat şi pe noi prin surprindere“, spune Andreea Mihai, directorul de marketing al lanţului francez de magazine.
Ustensile mai scumpe
Grătarul este articolul de bază al ieşirii. În funcţie de înălţime şi performanţe, costă între 25 şi 100 de lei. Poate fi achiziţionat din toate lanţurile de supermarketuri şi chiar şi din benzinării, odată cu alte accesorii indispensabile: cărbunii. „Românii cumpără grătare tot mai performante şi mai scumpe. Nu se mai mulţumesc, precum o făceau în alţi ani, cu produse ieftine“, spune Andreea Mihai, de