Agenţia de Strategii Guvernamentale a demarat la începutul lunii aprilie un proiect de campanie pentru îmbunătăţirea imaginii comunităţii de români şi a României în Italia şi Spania, valoarea totală a proiectului fiind de 8,1 milioane de euro. Durata campaniilor va fi de opt luni de la data aprobării proiectului, costurile estimate fiind de 30.336.000 de lei (fără TVA), adică peste 8 milioane de euro. În cadrul proiectului vor fi selectate agenţii nonguvernamentale care să se ocupe de promovarea imaginii României în lume, în special în Spania şi Italia, unde se află cele mai mari comunităţi de români.
"Proiectul are drept obiective îmbunătăţirea imaginii comunităţii de români în mass-media prin sporirea vizibilităţii în spaţiul public, prevenirea şi combaterea prejudecăţilor faţă de românii din Italia şi Spania, prevenirea situaţiilor de criză şi informarea transparentă a opiniei publice din România cu privire la acţiunile de comunicare derulate în Italia şi Spania. De asemenea, această amplă acţiune urmăreşte facilitarea parteneriatului cu autorităţile italiene şi spaniole în vederea dezamorsării potenţialului de criză şi crearea unui climat nedescriminatoriu pentru cetăţenii români pe teritoriul Italiei", a declarat preşedintele ASG, Alfred Bulai.
Procedura de selecţie se va desfăşura în trei etape, criteriile fiind stricte. Într-o primă fază, companiile vor trebui să împlinească următoarele condiţii: să fie solvabile, să aibă taxele şi impozitele achitate la zi şi un portofoliu de servicii foarte bogat. CV-urile şefilor de companie sunt, de semenea, un criteriu de selecţie.
Agenţiile trebuie să prezinte o garanţie de participare de 300.000 de lei pentru fiecare proiect în parte. În urma acestei preselecţii, care se preconizează a fi încheiată la mijlocul lunii aprilie, se urmăreşte ca Agenţia de Strategii Guvernamentale să stab