Vânzările de whisky sunt un barometru al dezvoltării economice, iar recordurile înregistrate în consum în ultimii ani la nivel mondial indică o atitudine optimistă a consumatorilor faţă de nivelul de trai, potrivit BBC. Sursa: APSursa: Hepta
1 /.
Dacă până la intrarea în Uniunea Europeană preţul ridicat al whisky-ului îi împiedica pe români să-l achiziţioneze frecvent, situaţia s-a schimbat radical. „După aderare, preţurile în retail au scăzut cu aproximativ 40%. Consumatorul român îşi permite acum să cumpere whisky cu un efort financiar relativ mic“, explică Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard România, importatorul mărcilor Ballantines, Chivas Regal, Royal Salute şi Queen Anne.
Aşa se face că vânzările de whisky au crescut anul trecut cu 50% faţă de 2006, până la 4,5 milioane de litri, potrivit estimărilor lui Furir. „În acest an piaţa se va situa în zona a 6 milioane de litri, dublu faţă de 2006“, spune Furir.
Cumpărăm din supermarket
Integrarea a determinat şi explozia vânzărilor în supermarketuri. „Vorbim de un multiplu de 3 spre 4. Dacă înainte de 2007 lanţurile de magazine reprezentau 40% din vânzarea de whisky, astăzi reprezintă aproximativ 60%“, spune Furir. Cel mai vândut whisky în România este Ballantines Finest. O sticlă de Ballantines Finest 0,7 litri costă în jur de 40 de lei, în timp ce o sticlă de Alexandrion 5 stele (marca locală), circa 28-30 de lei.
Consumatorul de whisky trăieşte în mediul urban şi are, cel mai frecvent, o vârstă cuprinsă între 24 şi 35 de ani. Are venituri peste medie, este educat şi de cele mai multe ori bărbat, potrivit datelor furnizate de Pernod Ricard România.
„Tind să cred că e o legătură directă între vânzările de whisky şi dezvoltarea economică“, susţine Paul Hughes, directorul unui centru internaţional de cercetare în domeniul bă