După Siemens, Volkswagen şi BAE Systems, este rândul producătorului francez de trenuri de mare viteză, Alstom, să fie anchetat pentru mituirea unor oficiali străini Până în urmă cu
După Siemens, Volkswagen şi BAE Systems, este rândul producătorului francez de trenuri de mare viteză, Alstom, să fie anchetat pentru mituirea unor oficiali străini
Până în urmă cu câţiva ani, guvernele multor state europene permiteau corporaţiilor să deducă fiscal banii plătiţi pentru a câştiga contracte în străinătate.
Autorităţile franceze suspectează gigantul Alstom pentru mituirea unor oficiali din Asia şi America de Sud cu scopul de a câştiga diferite contracte. Deşi ancheta este încă într-un stadiu incipient, producătorul francez de trenuri de mare viteză este bănuit că ar fi plătit peste 12 milioane de dolari între anii 1995 şi 2003 unor oficiali din Venezuela, Singapore, Thailanda şi China.
Compania a negat acuzaţiile şi a declarat că "sunt bazate pe ipoteze şi speculaţii". Alstom este bănuit că ar fi plătit 6,8 milioane de dolari pentru a câştiga contractul de extindere a reţelei de transport subteran din Sao Paolo, evaluat la 45 milioane de dolari. Reprezentanţii companiei au declarat că sediile sale au fost percheziţionate, însă nu au fost formulate acuzaţii oficiale.
Oprirea anchetei BAE Systems, ilegală
Alstom nu este singura companie industrială europeană a cărei imagine este şifonată de acuzaţii de corupţie şi dare de mită. Siemens, Volkswagen şi BAE Systems s-au confruntat în ultimii ani cu cele mai zgomotoase investigaţii legate de astfel de acuzaţii.
Producătorul britanic de armanent BAE Systems a fost anchetat pentru mituirea familiei regale saudite pentru a câştiga, în 1985, contractul Al-Yamamah în valoare de 43 miliarde de lire sterline (84,6 miliarde de dolari). BAE este suspectat că ar fi plătit timp de cel puţin zece