Faci o impresie bună dacă trimiţi un e-mail de recunoştinţă pentru şansa oferită. Sursa: Hepta
Ai fost chemat la interviu, te-ai şi dus, iar acum aştepţi răspunsul angajatorului. Decât să te frămânţi tot gândindu-te dacă vei căpăta postul dorit, mai bine ai trimite o scrisoare de mulţumire celui care te-a intervievat.
Mulţumeşte pentru şansă, pentru disponibilitate, pentru timpul acordat, dar arată şi ce ai avut de învăţat în urma întrevederii.
„Foloseşte această scrisoare, cea mai neglijată dintre toate, să reiterezi interesul tău pentru postul oferit. Rezumă punctele tale forte şi exprimă-ţi dorinţa de a fi chemat la un al doilea interviu“, spun specialiştii în resurse umane de la Arctic, companie care a iniţiat programul „Believe in U“ (Crede în tine).
Bate fierul cât e cald!
Tot acum este momentul să strecori şi alte câteva informaţii despre tine pe care ai uitat să le spui la interviu şi poţi să reaminteş ti calificările tale pentru jobul la care visezi.
„Promptitudinea scrisorii de mulţumire este un element esenţial. Ea trebuie trimisă în maximum 24 de ore de la data interviului. După aceea, există posibilitatea ca angajatorul să-şi amintească greu de tine. În felul acesta, baţi fierul cât este cald, iar aprecierile tale pot influenţa destul de mult decizia finală“, spune Alexandra Oană, consultant senior al companiei Von Consulting, specializată în resurse umane.
Scrie-le, chiar dacă ai picat!
În cazul în care deja ai primit răspunsul din partea angajatorului, iar acesta a fost unul negativ, nu înseamnă că nu trebuie să mai trimiţi scrisoarea de mulţumire. Dimpotrivă. Specialiştii în resurse umane spun că vei face o impresie foarte bună, şi în felul acesta îţi vor creşte şansele să fii chemat la o altă discuţie, eventual pentru altă poziţie.
„