Unul dintre cei mai experimentaţi somelieri chilieni, Gabriel Salas, încearcă să doboare atitudinea „conservatoare“ a consumatorilor.
La un pahar de Chardonnay Sunrise, una dintre „vedetele“ producă torului chilian de vinuri Concha y Toro, Gabriel Salas explică ascensiunea fulminantă a ţării sale în atât de concurenţiala industrie mondială a vinurilor. „În Chile, terenurile sunt foarte ieftine şi astfel ne-am permis să cumpărăm hectare întregi şi să ne extindem producţia. S-a investit foarte mult în vinuri. Ne-a ajutat şi solul extrem de propice“, spune somelierul.
Şi românii încep să prindă gustul vinurilor din Lumea Nouă, crede somelierul Salas, unul dintre oamenii-cheie ai companiei chiliene pe exporturi. „Avem altfel de vinuri decât cunoşteau consumatorii până acum. Sunt vinuri proaspete, fructate, tinereşti“, explică acesta. Potrivit lui Salas, principalul competitor al vinurilor chiliene nu sunt cele australiene, cum s-ar crede la o primă vedere a modului în care s-a dezvoltat piaţa mondială de vinuri în ultimii ani. „Cea mai dură luptă o ducem cu vinurile europene, mai ales cu cele franţuzeşti. Ne batem de fapt cu o atitudine conservatoare a consumatorilor“, spune somelierul.
Creştere de peste 700% în România
La noi, Concha y Toro va vinde în acest an circa 50.000 de sticle, potrivit estimărilor lui Alfred Binder, brand manager al importatorului Cramele Halewood. În primul trimestru al acestui an, compania a vândut cu 730% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, până la aproape 5.500 de sticle.
Vinurile chiliene importate de Cramele Halewood se găsesc atât în lanţurile de HORECA, dar şi în supermarketuri (Metro, Real, Selgros, Billa, Artima, Kaufland). „Deja avem o poziţie bună în România şi vom mai creşte. Ieri, de exemplu, am fost într-un restaurant şi am găsit în meniu unul dintre