Transavia Alba-Iulia, liderul pieţei de carne de pasăre din România, îşi extinde afacerea şi se lansează pe cârnaţi din pui şi produse semipreparate destinate atât pieţei locale, cât şi exportului în Europa.
Producătorul transilvănean care şi-a făcut publicitate la carnea de pui sub sloganul „Zboară, puiule, zboară!“ era axat până acum exclusiv pe carnea proaspătă, iar vânzările erau realizate doar pe piaţa locală. „Am ales să intrăm pe două nişe - de semipreparate cu marca Ella Bella şi de produse fiertafumate cu Frateus - pentru că piaţa este foarte aglomerată. Dacă nu aduceam ceva nou pe piaţă, nu aveam nicio şansă. În Europa este cu atât mai competitiv“, a declarat preşedintele şi proprietarul companiei, Ioan Popa. Compania a investit 17 milioane de euro în construcţia fabricii destinate noilor produse, amplasată în localitatea Oiejdea din judeţul Alba.
Pe segmentul de semipreparate activează şi Agricola Bacău, numărul doi în piaţa de carne de pasăre, cu marca Sav’Or.
Taxe piperate pentru mezelari
Potrivit şefului de la Transavia, reţelele internaţionale de retail percep taxe de două ori mai mari pentru semipreparate şi preparatele din carne decât cele pentru carne proaspătă, din cauza concurenţei mai mari de pe segmentul respectiv al pieţei.
„Producem cârnaţii de o săptămână, dar suntem încă în negocieri cu retailerii pentru distribuţia lor, din cauza pretenţiilor foarte mari ale supermarketurilor“, a spus Popa.
Potrivit acestuia, consumatorii se preferă tot mai mult să cumpere mezeluri de la raft, în defavoarea raionului de vânzare asistată, datorită calităţii mai mari a produselor.
Preţul cărnii de pasăre a crescut cu 10% din septembrie 2007 până în prezent, pe fondul creşterii preţului porumbului cu 150%, conform Transavia.
Schimbări la Avicola Braşov @N_