Sursa: Seat
Seat este pe val în Campionatul Mondial de Turisme (WTCC), acolo unde brigada Leon TDI mătură totul în cale. După primele trei etape, primii patru piloţi din clasamentul general concurează pe un Seat turbodiesel, situaţie care a declanşat o nelinişte profundă în rândurile celor care susţin „dreptul inalienabil“ la victorie al motoarelor aspirate pe benzină.
Caracter dual
Întâmplarea a făcut să testăm recent un Leon sportiv de uz cotidian. Un FR adică. Pe benzină, desigur. Dar cu supraalimentare turbo. Benzină, întrucât considerăm la rândul nostru că aceasta e varianta care oferă mai multă satisfacţie, şi turbo, fiindcă o maşină domestică trebuie să se descurce şi dacă nu e ţinută tot timpul cu turometrul „pe roşu“.
Ca să fie tacâmul complet (sau comoditatea maximă), transmisia puterii la roţi a fost asigurată de excelenta cutie automată cu şase trepte DSG.
Cu cei 200 de cai-putere dezvoltaţi de motorul 2.0 TFSI, direcţia ageră, şasiul echilibrat, suspensia încordată şi frânele muşcătoare, FR-ul etalează un caracter dual de invidiat: sportiv competent (nicio surpriză aici), dar şi docil, complice - atunci când situaţia o impune.
Preţul, un mic obstacol
La 20.859 de euro CIP, Leon FR este cu aproximativ 500 de euro mai ieftin decât „omologul“ Golf GTI (21.373).
Dacă admitem că standardele de fabricaţie ale celor două modele sunt similare (întocmai ca performanţele), iar aspectul exterior este o chestiune de gust, tot rămân două puncte la care FR se plasează în urma lui GTI: calitatea materialelor de la interior (plus ergonomia bordului) şi notorietatea brandului.
N-ar fi mult şi nici decisiv, însă, din punctul nostru de vedere, diferenţa de preţ e prea mică pentru a ajuta Seatul. Statistica APIA (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de