Dormitorul, adică spaţiul din casă destinat în esenţă odihnei de peste noapte, capătă în viziunea designerilor contemporani o notă de austeritate. În economia generală a locuinţei, el trebuie să ocupe o suprafaţă minimală, să fie eliberat de funcţiunea de depozitare şi să nu conţină elemente de mobilier inutile. Pentru dormitorul matrimonial, tendinţele, rezultate din complexe studii socio-psihologice, se îndreaptă către soluţia cu două paturi aşezate într-o relaţie de intimitate discretă. Revine la modă tema clasică a baldachinului, schiţat cu elemente decorative cu forţă de sugestie.
Dormitorul, adică spaţiul din casă destinat în esenţă odihnei de peste noapte, capătă în viziunea designerilor contemporani o notă de austeritate. În economia generală a locuinţei, el trebuie să ocupe o suprafaţă minimală, să fie eliberat de funcţiunea de depozitare şi să nu conţină elemente de mobilier inutile. Pentru dormitorul matrimonial, tendinţele, rezultate din complexe studii socio-psihologice, se îndreaptă către soluţia cu două paturi aşezate într-o relaţie de intimitate discretă. Revine la modă tema clasică a baldachinului, schiţat cu elemente decorative cu forţă de sugestie.
Cuvîntul de ordine: simplitatea
Dacă ar trebui să detectăm esenţa amenajării unui dormitor modern, probabil că aceasta ar fi simplitatea. Culoarea pereţilor este caldă, uniformă, pastelată, sursele de lumină artificială sînt puţine şi discrete, obiectele decorative aproape insesizabile.
Patul pierde orice notă de spectaculozitate, el devenind un obiect în primul rînd confortabil, plasat strategic în funcţie de intrarea în dormitor, dar şi de poziţia şi dimensiunile ferestrelor. Sînt pe cale de dispariţie zona destinată în exclusivitate doamnelor (oglinda şi ustensilele pentru machiaj) şi aparatura electronică (televizor, DVD, chiar sursa muzicală), care prelungesc star