Costurile ridicate cu personalul au schimbat în sistemul bancar strategia de extindere pe piaţă După un proces agresiv de expansiune în teritoriu, băncile sunt, acum, interesate de
Costurile ridicate cu personalul au schimbat în sistemul bancar strategia de extindere pe piaţă
După un proces agresiv de expansiune în teritoriu, băncile sunt, acum, interesate de dezvoltarea serviciilor de internet banking sau a brokerajului de credite.
După ce ani de zile şi-au concentrat eforturile în vedere extinderii în teritoriu, băncile schimbă tactica.
Următoarea miză a instituţiilor de credit va fi dezvoltarea canalelor alternative de distribuţie, precum serviciile de internet banking sau brokerajul de credite. Analiştii susţin că, deşi România este subbancarizată din punct de vedere al ofertei, este suprabancarizată la capitolul reţea de unităţi.
Potrivit BNR, numai în primele trei luni ale anului au fost deschide 110 unităţi, ceea ce ridică numărul total al reprezentanţelor bancare la 5.591. Faţă de anul trecut, când au fost inaugurate 1.080 de unităţi şi sucursale, este de aşteptat ca ritmul de extindere a reţelei bancare să se tempereze în următoare perioadă. "Băncile trebuie să se concentreze pe eficientizarea sucursalelor, şi nu pe creşterea reţelelor", susţine Sergiu Oprescu, preşedintele Alpha Bank.
Angajaţii, prea scumpi
Analiştii spun că internet bankingul va înregistra cea mai spectaculoasă dezvoltare în următorii ani şi că cei care vor apela proponderent la acest servicii vor fi tinerii. "România are un potenţial fantastic pe acest segment şi ne vom trezi în următoarea perioadă în faţa <> ", a mai adăugat Oprescu.
În plus, deşi se află într-un stadiu incipient de dezvoltare în întreaga Europă Centrală şi de Est, serviciile de mobile banking vor intra, la rândul lor, în vizorul instituţiilor de credit în următorii