Cu aerul retro şi uşor necioplit, HHR reuşeşte să pară aproape american. Sursa: EVZ
HHR este în sfârşit un Chevrolet care vine de unde trebuie, adică de la Vest, nu de la Est. După ce General Motors a cumpărat Daewoo, pe o întreagă gamă de maşini sud-coreene, destinate în principal pieţelor emergente, au apărut, ca prin farmec, o siglă americană şi nume noi. Spark în locul lui Matiz, Lacetti şi Aveo acolo unde erau până mai ieri Nubira şi Kalos.
Pus alături de majoritatea gamei Chevrolet, trecută de prima tinereţe şi uşor blazată, HHR pare un crai ieşit la agăţat. Întâmplător sau nu, asta e şi misiunea sa - să capteze cât mai multe priviri admirative. Se pare că dincolo de volume cât mai mari, Chevrolet tânjeşte şi după aşa ceva.
Produs pe pământ american, e drept că în Mexic, nu în Statele Unite, HHR poate fi încadrat anevoie într-o clasă anume. Profilul şi dimensiunile îl recomandă drept un break aflat la graniţa segmentelor compact şi mediu. Pe de altă parte, lookul provocator aminteşte de un SUV micuţ, iar spaţiul interior cochetează cu oferta clasei monovolum. Cert este că lookul retro, un atu puternic în lupta pentru imagine, a fost inspirat de clasicul Chevy Suburban din 1949.
Consumă, nu glumă!
Gama de motorizări a lui HHR începe şi se termină cu un motor pe benzină de 2.4 litri. Agregatul cu patru cilindri în linie dezvoltă 170 de cai-putere la 6.200 rpm. În versiunea standard, cuplul este transmis roţilor anterioare prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu cinci rapoarte. Maşina testată a fost echipată însă cu transmisie automată. Singurul avantaj al acestei configuraţii - confortul la ore de vârf - nu a putut contrabalansa neajunsurile aduse dinamicii şi consumului.
Cu numai patru rapoarte şi fără posibilitatea selectării manuale, cutia de viteze s-a găsit mereu pe picior