În curând, clienţii fideli ai supermarketurilor vor purta un dispozitiv special, asemănător unui telefon mobil. Acesta va scana codurile de bare, va calcula valoarea coşului, va indica termenul de garanţie al produselor şi va oferi informaţii despre reduceri sau despre promoţii.
Abia după ce v-aţi asigurat că veţi beneficia de ajutorul acestui asistent puteţi începe liniştit cumpărăturile. Dispozitivul scanează codurile de bare de pe produse, calculează valoarea coşului, dă informaţii despre produs - ca de exemplu termenul de garanţie, şi chiar indică zona şi raftul în care puteţi găsi produsul pe care îl căutaţi, dă detalii despre reduceri, promoţii şi puncte de loialitate.
Tehnologia, denumită Shopevolution, este folosită deja în magazinele din Italia, Spania şi Olanda. Asistentul de cumpărături este importat şi în România, de firma Eutron, dar până acum nu a fost achiziţionat de niciun lanţ de magazine.
„Caracteristica esenţială a tehnologiei Shopevolution 3.0 transformă terminalul dintr-un simplu cititor de coduri de bare într-un adevărat asistent de cumpărături personalizat. Clienţii au astfel un ajutor virtual care îi însoţeşte în raidul lor la cumpărături“, explică reprezentanţii importatorului.
„Nu peste mult timp, cred că în câteva luni, magazinele din România se vor dota cu astfel de dispozitive“, explică ei. Soluţia este utilă atât pentru cumpărători, care beneficiază de toate datele legate de un produs, cât şi pentru supermarket, care poate urmări procesul de alegere a unui produs. Şi timpul de aşteptare la casa de marcat se diminuează, întrucât preţurile produsele alese de la raft şi trecute în prealabil prin asistentul de cumpărături se descarcă automat la casă.