- Companiile de transport nu mai vor sechestrarea camioanelor in vama maghiara.
La targul transportar, cel mai mare targ in domeniu din Romania se vor intalni transportatorii din toata tara. Vor veni transportatori si organizatii patronale din Ungaria, Bulgaria, Ucraina alaturi de reprezentantii Autoritatilor rutiere din tarile respective.
Transportatorii din vestul tarii spun ca vor ridica probleme importante la conferintele care se vor desfasura in cadrul targului de la Arad. "Asteptam din partea Ungariei sa comunice ca au pus in aplicare protocolul pe care l-au semnat in urma cu doua luni. Acesta ar fi trebuit sa devina act normativ si sa se si aplice deja in cazul sechestrarii camioanelor in vama. Adica, in vama maghiara, camioanele, conform actului normativ care ar trebui sa fie deja in vigoare, nu se mai sechestreaza pana la plata amenzii. Mai mult, daca exista situatii de contraventie, amenzile pot fi platite si din Romania", a declarat Cosmin Galu, director executiv al Asociatiei patronale Europa 2002.
Pana acum, camioanele erau sechestrate in vama maghiara si erau eliberate numai dupa plata amenzii. Pentru a nu intarzia la destinatie si a nu plati daune suplimentare, transportatorii romani nici nu mai putea contesta amenzile. Daca problema nu va fi rezolvata, transportatorii din vestul tarii spun ca sunt in pericol de faliment. Concurenta este extrem de mare, pentru ca firmele straine au trimis in Arad 2.000 de camioane si exista o mare problema, cea a fortei de munca. soferii pretind salarii de peste 2000 de euro pe luna, in conditiile in care multi nu prea cunosc nici o limba straina, iar pretul motorinei care creste de la o luna la alta este un alt motiv de faliment.
- Companiile de transport nu mai vor sechestrarea camioanelor in vama maghiara.
La targul transportar, cel mai mare targ in domeniu din Romania se v