Renault Clio Cosmopolitan 1.5 dCi este o maşină pentru fetele cu capul pe umeri. Sursa: EVZ
Potrivit Renault, Cosmopolitan este o serie limitată a modelului Clio III. Limitată, adică redusă, restrânsă, nu meschină. Clio Cosmo vizează clientela feminină pe care doreşte să o sensibilizeze prin câteva artificii stilistice - rodul colaborării cu designerul vestimentar Venera Arapu.
Am testat zilele trecute un Clio aparţinând acestei ediţii şi suntem înclinaţi să credem că deşi a fost croit să stârnească emoţii, micul Renault are, de fapt, toate atributele necesare pentru a fi privit ca o opţiune raţională.
Design. De ce Cosmopolitan? Destul de greu de spus. În orice caz, numele echipării apare în partea inferioară a portierelor faţă - pe un badge înconjurat de un sticker cu motiv floral - şi pe husele bleu care acoperă tetierele faţă.
Din păcate, cu excepţia acestora din urmă şi a volanului îmbrăcat în piele, nu prea există suprafeţe care să bucure ochiul sau buricele degetelor. Materialele plastice de calitate pe care le-am găsit în câteva Clio-uri testate anterior au fost înlocuite cu altele de o calitate dezamăgitoare.
Motor. Spuneam că lupta între simţire şi raţiune nu poate avea decât un câştigător în cazul lui Clio Cosmopolitan. Cel puţin în cazul versiunii testate, care a fost echipată cu excelentul motor turbodiesel de 1.5 litri şi 70 de cai-putere.
Silenţios şi harnic, dCi-ul e o bucurie în oraş, acolo unde se simte ca peştele în apă. La viteze mari, când este scos la drum lung, începe să sufle mai greu, dar nu se face de râs.
După aproape o săptămână în care a trebuit să se lupte fără menajamente şi în majoritatea timpului cu un trafic citadin de speriat, computerul de bord a indicat un consum mediu de doar 6,3 litri la 100 de kilometri!
Judecând după nevoil