Sursa: Nissan
Dacă îţi permiţi să cheltuieşti 50.000 de euro pe o maşină, înseamnă că îţi merge bine. Pe de altă parte, o firmă japoneză care cere atâta bănet pe o maşină trebuie că s-a asigurat în prealabil că aceasta merge într-adevăr bine. Ca vântul şi ca gândul, dacă s-ar putea.
Maşina invocată - şi testată săptămâna aceasta - este un 350Z Roadster. Producător: Nissan. Exact, un Nissan de cincizeci de mii de euro. Probabil că acum te gândeşti că aceluia care se desparte de suma asta ca să parcheze în faţa casei un autoturism japonez cu două locuri numai bine nu-i merge. N-ar fi de neconceput ca, într-un moment de generozitate umană, să te întrebi chiar, cu adevărat îngrijorat, cât de rău îi poate fi respectivului şi cum de a ajuns cineva, care evident nu ştie ce să facă cu banii, să aibă atât de mulţi.
Uimire de bine
Fără alte digresiuni, dacă ai judeca în acest fel (cum, aparent, ar fi de bun simţ) te-ai găsi într-o eroare la fel de uriaşă precum uimirea pe care ţi-o va provoca parcurgerea următoarelor rânduri.
Din capul locului, trebuie spus că 350Z-ul etalează cu voioşie o puzderie de calităţi dispuse atât de armonios încât frizează perfecţiunea. Măcar perfecţiunea aceea pe care şi-o poate închipui orice şofer obişnuit. Toate detaliile care ţin de plăcerea condusului sunt trasate cu tuşe deopotrivă minuţioase şi seducătoare. Desigur, un motor cu sunet minunat care trimite 313 cai-putere exclusiv către roţile posterioare poate fi şi prilej de regrete tardive, însă nu e nevoie decât de un strop de raţiune pentru ca şi cei mai puţin familiarizaţi cu deliciile periculoase ale maşinilor sport să se poată bucura în deplină siguranţă.
O conduci cum vrei
Probând o dualitate fermecătoare, 350Z-ul poate fi în egală măsură asmuţit furios asupra unui sector cu viraje de viteză sau c