Costurile de producţie ale unei maşini ar putea depăşi cu mult puterea financiară a constructorilor din industia de automobile, în condiţiile în care ArcelorMittal ar putea scumpi oţelul cu 60%.
Compania a anunţat că va recurge la această majorare în mai multe etape pentru a evita o explozie a preţurilor anul viitor, potrivit Reuters. Argumentul principal al acestor majorări este scumpirea materiilor prime care stau la baza producerii oţelului. Cu puţin timp în urmă, Augustine Kochuparampil, directorul general al ArcelorMittal Galaţi, spunea că minereul de fier s-a scumpit cu 65%, iar cărbunele cu mai mult de 100%.
În acelaşi timp însă, Lakshmi Mittal, indianul care deţine gigantul din industria siderurgică, doreşte achiziţionarea celui mai mare grup minier din lume, Rio Tinto. În România, producătorii auto nu primesc de la ArcelorMittal decât cantităţi reduse de tablă, pentru părţile ascunse ale caroseriei.
Avantaj pentru aluminiu
Scumpirea oţelului ar putea avantaja producătorii de aluminiu precum grupul Alro din România. Producerea de aluminiu are avantajul că se bazează pe segmente de piaţă mai stabile (ambalajele) sau în creştere (profiluri). ArcelorMittal este cel mai puternic producător de oţel din lume, iar în România deţine patru combinate (la Galaţi, Iaşi, Hunedoara şi Roman). Compania livrează 23% din necesarul de oţel al constructorilor germani de automobile şi deţine 50% din piaţa oţelului din Europa.