Comisia tehnica de ancheta a accidentului produs la Tancabesti (Ilfov), in care o pasarela pietonala de 16 tone, acrosata de bena unui camion, a strivit in cadere o masina si a omorat doua persoane, nu a putut furniza, ieri, un nume pentru ucigasul de pe DN1, precizand ca aceasta sarcina le revine organelor de ancheta judiciara.
Expertii care au lucrat la acest caz au putut confirma doar ca nu pasarela este ucigasa, in conditiile in care ea era construita conform normelor UE, si chiar supraproiectata (cu stalpi de sustinere mai grosi). "Nici normele romanesti si nici cele europene nu prevad dimensionarea pasarelei in functie de impactul cu vehicule agabaritice grele. Structura de rezistenta a pasarelei de la Tancabesti putea sustine 100 de oameni, rezista vanturilor si seismelor, era OK", a subliniat Eugen Ispas, seful anchetatorilor. Mai putin OK a fost circulatia pe acel drum a autobasculantei societatii comerciale din Ciolpani. Aceasta a acrosat pasarela care apoi s-a prabusit pe carosabil. Ispas a confirmat ca masina care a daramat pasarela nu avea autorizatie sa circule pe DN1 si a subliniat ca si celelalte pasarele de pe acest drum se pot prabusi daca sunt lovite de vehicule grele. Comisia tehnica de ancheta a accidentului produs la Tancabesti (Ilfov), in care o pasarela pietonala de 16 tone, acrosata de bena unui camion, a strivit in cadere o masina si a omorat doua persoane, nu a putut furniza, ieri, un nume pentru ucigasul de pe DN1, precizand ca aceasta sarcina le revine organelor de ancheta judiciara.
Expertii care au lucrat la acest caz au putut confirma doar ca nu pasarela este ucigasa, in conditiile in care ea era construita conform normelor UE, si chiar supraproiectata (cu stalpi de sustinere mai grosi). "Nici normele romanesti si nici cele europene nu prevad dimensionarea pasarelei in functie de impactul cu vehicule agabaritice g