Petrom a anunţat, ieri, că din 2009 va livra în România numai carburanţi Euro 5.
Cu două luni în urmă, contracandidatul Rompetrol anunţase acelaşi lucru, numai că investiţia Petrom în capacităţile de producere a acestui carburant este cu 15 milioane de euro mai mare decât cea realizată de Rompetrol. Instalaţia de desulfurare a benzinei va fi construită la rafinăria Petrobrazi, valoarea contractului semnat cu compania Uhde, parte a grupului german Thyssen Krupp, fiind de 90 de milioane de euro. Unitatea va produce benzină cu conţinut redus de sulf şi va avea o capacitate anuală de 700.000 de tone. Instalaţia va fi pusă în funcţiune la începutul lui 2009.
Pe de altă parte, Rompetrol va construi pe platforma Petromidia (prin intermediul companiei Rominserv) o fabrică de hidrogen, pentru a trece de anul viitor producţia de carburanţi a rafinăriei exclusiv pe standarde Euro 5.
OMV a fost prima care a lansat, în 2005, în România, motorina Euro 5, după ce tot compania austriacă a fost prima care a introdus la pompă carburanţii Euro 3 şi Euro 4. Rompetrol a lansat acest tip de carburant în decembrie 2006 pentru prima dată. Standardul Euro 5 este obligatoriu în UE din 2007, iar din 2009 şi în România, în cazul autovehiculelor. Din septembrie 2010, regula se va aplica şi autoutilitarelor, şi autobuzelor.