Deşi au încredere mare în mass-media, aproape 70% din români declară că ştirile sunt scrise şi prezentate cu intenţia de a influenţa Consumatorul de presă din România nu are un
Deşi au încredere mare în mass-media, aproape 70% din români declară că ştirile sunt scrise şi prezentate cu intenţia de a influenţa
Consumatorul de presă din România nu are un simţ critic în ceea ce priveşte informaţiile pe care le primeşte din media şi nu obişnuieşte să le verifice din alte surse.
Mass-media îşi face treaba cu hărnicie: bombardează zilnic publicul cu sute de ştiri, profitând de lipsa unui simţ critic al consumatorului român care, atunci când observă discrepanţe între ştirile pe care le primeşte, le ignoră sau schimbă pe canalul preferat.
Îndreptarea presei către senzaţionalism şi divertisment degradează din ce în ce mai mult calitatea acesteia în general. Mai mult, consumatorii devin din ce în ce mai conştienţi de interesele economice ale "mogulilor" de presă şi de amprenta pe care o are marketingul asupra calităţilor editoriale.
Astea sunt o parte din concluziile raportului lansat ieri de Agenţia de Monitorizare a Presei (AMP) în colaborare cu IMAS, "Evaluarea nivelului de competenţă în mass-media".
Internetul, preferat de tineri
Raportul, primul din România, îşi propune să crească nivelul de competenţă în presa autohtonă şi să contrabalanseze fuga după senzaţional a jurnaliştilor.
Cât de departe poate merge cenzura? La întrebarea asta răspunsul lui Mircea Toma, preşedintele AMP, a venit prompt: "Cenzura există. Publicul este deja un cenzor, iar jurnaliştii nu pot să îl oprească. Mai mult, marketingul influenţează foarte mult politica editorială a unei instituţii de presă".
Chiar dacă internetul vine puternic din urmă, televiziunea beneficiază de cel mai mare grad de încredere din partea publicului. Aproape 68% d