Numeroase modele populare au acum preţuri interesante datorită „sponsorizării“ de la stat.
Programul de stimulare a înnoirii parcului auto naţional (denumit popular „Rabla“) a coborât preţul unor autoturisme cunoscute din import la cote obişnuite pentru gama Dacia, adică mult sub 10.000 de euro incluzând TVA.
Mulţi comercianţi nu s-au rezumat doar la scăderea preţurilor cu echivalentul celor 3.000 de lei oferiţi de stat fiecărui client care şi-a dus „rabla“ mai veche de 12 ani la casat. Ocazia a fost speculată de dealeri care oferă reduceri adiacente, pachete de dotări suplimentare sau garanţie sporită.
Trebuie spus că discounturile suplimentare sunt valabile doar pentru „Rabla“. Preţurile modelelor achiziţionate înafara programului sunt mai mari cu 3.000 de lei decât cele precizate.
Cum sunt atraşi clienţii
Toyota oferă o reducere suplimentară de până la 1.000 de euro pentru modelele Yaris, Auris şi Avensis, achiziţionate prin „Rabla“. La rândul său, Citroën îşi recompensează clienţii cu până la patru prime de casare în plus (în funcţie de modelul achiziţionat).
Opel vinde Corsa, Astra Classic şi Astra foarte bine echipate, la preţuri de intrare în gamă.
Fiat oferă cinci ani garanţie pentru toate maşinile vândute pe durata programului de stimulare a înnoirii parcului auto. În plus faţă de prima de casare, oferta e înso- ţită de un avantaj client cuprins între 3.000 şi 8.000 de lei, în funcţie de model.
CITROËN. Printre modelele care pot fi achiziţionate cu reducere se mai găsesc şi câteva C5-uri din generaţia care va fi înlocuită peste puţin timp. Cel mai mic preţ poate fi întâlnit însă în cazul lui C1: 7.249 de euro inclusiv TVA.
FIAT. Bravo beneficiază de o reducere suplimentară de 1.200 de euro. Cross-over-ul Sedici are un discount de până la 2.