Lumea se bate să intre la spectacolul lui Andrei Şerban, de la Bulandra. Sursa: Codrin Prisecaru
Un spectacol cu bărbaţi frumoşi!“, a spus, glumind, o doamnă din public. „Lear“, după William Shakespeare, în regia lui Andrei Şerban, a adunat, la prima repetiţie generală cu public, aproximativ 200 de persoane, dar au fost destui oameni care au rămas pe dinafară. Distribuţia exclusiv feminină şi numele regizorului au atras în public multe personalităţi, la Sala Toma Caragiu a Teatrului Bulandra.
Deşi, la începutul piesei, Andrei Şerban a anunţat că va fi o repetiţie generală cu public, spectatorii plătitori de bilet de duminică seară au avut aşteptările unei avanpremiere. Aşteptă ri respectate şi de cele două intervenţii ale regizorului: în cea de-a doua parte a piesei, a anunţat că vor lucra cu luminile de serviciu, iar când scena în care ducele de Gloucester rămăsese fără ochi trena, Şerban i-a spus Valeriei Seciu să vorbească. În rest, nu s-a simţit că ar fi o repetiţie. Nici măcar când Danielei Nane i s-a prins tocul în halatul de voal, „şnurul“ nu a fost „tăiat“.
Hip-hop la curtea regelui
Regizorul şi traducătoarea Ioana Ieronim au ales să modernizeze piesa, să pună pistoale în mâinile „bodyguarzilor“ Regelui Lear (Mariana Mihuţ), să- i îmbrace pe toţi în costumele anilor ’20, iar din bufon (Dorina Chiriac) să facă un cântăreţ de muzică lăutărească, hip-hop sau de cântece americane de inimă albastră, în funcţie de situaţie.
Harta României a fost împărţită între fetele lui Lear - Goneril (Daniela Nane) şi Reagan (Irina Ungureanu) -, au apărut aurolaci, au căzut ziduri, s-au scos ochi, a plouat, s-au purtat războaie şi discuţii de taină la telefonul mobil. Toate astea timp de patru ore, cât a durat spectacolul.
DISTRIBUŢIE MULTIPLĂ
Femeile iau locul bărbaţilor
Sin