În următorii şase ani, Romånia ar trebui să cheltuiască pentru construcţia şi întreţinerea reţelelor rutiere şi feroviare circa 25 de miliarde de euro. Pentru construcţia de autostrăzi sunt necesare, pånă în 2013, fonduri de 13 miliarde de euro, pentru întreţinerea reţelei de drumuri, alte 11 miliarde, iar pentru reţeaua feroviară încă 1,2 miliarde. Aceste cifre rezultă din documentele elaborate de Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională de Autostr
În următorii şase ani, Romånia ar trebui să cheltuiască pentru construcţia şi întreţinerea reţelelor rutiere şi feroviare circa 25 de miliarde de euro.
Pentru construcţia de autostrăzi sunt necesare, pånă în 2013, fonduri de 13 miliarde de euro, pentru întreţinerea reţelei de drumuri, alte 11 miliarde, iar pentru reţeaua feroviară încă 1,2 miliarde. Aceste cifre rezultă din documentele elaborate de Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). Cu toate acestea, la nivelul anului 2007, investiţiile avånd ca sursă bugetul de stat au fost aproape insignifiante. De exemplu, pentru autostrăzi, finanţarea asigurată de la buget a fost, conform CNADNR, de numai 0,081 miliarde de euro, adică nu mai mult de 4% din necesar, iar sursa de fonduri pentru cele 600.000 de euro necesare monitorizării video a autostrăzii A2, Bucureşti – Constanţa nu a fost încă identificată. „Sperăm ca la rectificarea bugetară să primim banii şi să lansăm anunţul de participare. Momentan, am lansat doar anunţul de intenţie, care nu se materializează neapărat“, a declarat Ecaterina Munteanu, directorul direcţiei comerciale a CNADNR.
În aceste condiţii, este cert că niciunul dintre proiectele măreţe ale autorităţilor nu are şanse reale de a fi dus la bun sfårşit în termenul propus. Chiar dacă ministrul finanţelor, Varujan Vosganian, anunţa recent că „oferta minimală a Ministerului