Companiile producătoare de tutun manipulează cantitatea de mentol din ţigarete de aşa natură încât tinerilor să le placă foarte mult momentele în care încearcă să fumeze pentru prima dată.
La această concluzie au ajuns cercetătorii americani de la Şcoala de Sănătate Publică Harvard, după un studiu care ar putea conduce la noi reglementări referitoare la industria tutunului în SUA, relevă Reuters. „Mentolul stimulează receptorii pentru rece din plămâni şi faringe. Face ca fumatul să fie mult mai uşor“, a explicat doctorul Gregory Connoly.
Studiul, publicat în „Jurnalul American de Sănătate Publică“, a apărut în contextul în care Congresul american ia în considerare o legislaţie care să ofere Autorităţii pentru alimente şi produse farmaceutice dreptul de a elabora reglementări referitoare la consumul de tutun. Reprezentanţii companiilor de profil au reacţionat imediat, acuzând că raportul este doar un instrument pentru lobby.
„Se pare că acest raport este pur şi simplu o acţiune pentru a sprijini reglementarea federală a industriei de tutun, nu o analiză ştiinţifică“, a declarat David Howard, purtător de cuvânt al companiei R.J. Reynolds. Ţigaretele mentolate au devenit foarte populare în rândul adolescenţilor americani, acestea fiind, de altfel, în topul preferinţelor noilor consumatori tineri. Potrivit unui studiu din anul 2006, 44% dintre tinerii cu vârste între 12 şi 17 ani care fumează aleg ţigările mentolate, proporţia celor cu vârste între 18 şi 24 de ani fiind de 36%.