INIŢIATIVĂ. La Muzeul Aviaţiei, sărbătoarea profesiei vine cu inaugurare de cafenea, librărie, cinematograf şi atelier foto. Sursa: Vlad Stănescu
Pe Şoseaua Fabrica de Glucoză, în hangarele de la numărul 2- 4, e agitaţie mare. Se stă până seara târziu, chiar dacă programul e până la 18.00, pentru că lucră rile sunt în toi. Vine Ziua Aviaţiei Române şi a Forţelor Aeriene. Şi cum directorul Muzeului de Aviaţie, aflat la faţa locului, nu e „cu capul în nori“, a pus la bătaie un plan îndrăzneţ: până sâmbătă, 20 iulie, hangarul 2 trebuie să fie gata.
Ce e în hangarul 2? „Sunt detalii din lumea nevăzută a vieţii aviatorilor din perioada interbelică şi de după război. Ce cărţi citeau piloţii, ce filme vedeau, unde locuiau, care era legea căsătoriei la ei, ce uniforme aveau şi cine le făcea. Urmărim să reiasă şi impactul aviaţiei asupra populaţiei din acea perioadă“, explică comandorul Paul Sandachi, directorul Muzeului Aviaţiei, încântat că lucrurile i-au ieşit cum trebuie. Intrarea este liberă, iar vizitatorii care trec pragul muzeului pot câştiga o plimbare de agrement cu avionul de luptă C130.
Poze ca „pe vremuri“
Avioane şi planuri de la începuturile aviaţiei până în 1958 vă întâmpină în prima sală, „Traian Vuia“. Apoi, pe lângă paraşute, primul radar românesc şi un lift păstrat din 1938 şi care, după o recondiţionare dorită de Sandachi, va transporta persoanele cu dizabilităţi locomotorii la galeria de artă de la etaj, se deschide şantierul de lucru, unde pregătirile pentru inaugurarea de sâmbătă aduc miros de vopsea şi multe ore de muncă peste program.
La intrare, pe holul pavat cu piatră cubică, va funcţiona o fântână cu apă potabilă, pe care au căutat-o mult cei de la muzeu ca să fie autentică. Apoi, pe dreapta, e chioşcul de ziare, pe care veţi vedea expuse articole despre aviaţia din perioada interbe